Inspiratie om aan de slag te gaan met gezond afvallen


https://www.nuvetverwijderen.nl/files/pagecontent/Dollarphotoclub_64988729.jpg

Als je wilt afvallen of op gezond gewicht wilt blijven zul je je leef- en eetgewoonten moeten aanpassen, dat kan nu eenmaal niet anders. Waar het om gaat is dat je minder energie moet gaan opnemen en meer energie moet gaan verbruiken. Wat voeding betreft gaat het daarbij niet alleen om minder te eten maar vooral om anders te eten. Meer bewegen helpt je niet alleen om je doelen daadwerkelijk te realiseren maar zorgt er ook voor dat je je energieker voelt en gemakkelijker gaat bewegen. Een gezond gewicht verhoogt op alle fronten je kwaliteit van leven.

imagesfdd.jpg

Gezond en verantwoord afvallen
Gezond en verantwoord afvallen is niet eenvoudig, al beweren sommigen anders. Om te komen tot een stabiel en blijvend gewichtsverlies is vooral verandering van leef- en eetgewoontes nodig. Afvallen met een dieet lukt meestal in het begin wel enigszins maar om daarna op gewicht te blijven is een heel ander verhaal..

Door genoeg proteïnen binnen te krijgen. Avi-slank is een proteïnedieet, waarmee je voldoende hoogwaardige eiwitten binnenkrijgt.

Je spiermassa blijft dus behouden en je lichaam wordt gedwongen vet te verbranden.

Afbeelding met grond Automatisch gegenereerde beschrijving

Tips voor afvallen en op gewicht te blijven

01. Eet 5 of 6 kleine maaldtijden over de gehele dag
In plaats van 3 grote maaltijden te eten, kun je dit beter verdelen over 5 of 6 kleinere maaltijden. Hierdoor blijf je stofwisseling veel actiever en verbrand je meer vet

02. Eet niets meer in de 3 uur voordat je gaat slapen
Wanneer je later in de avond nog eet, is de kans groot dat je dit niet meer verbrand. Doe je dat wel, dan heb je kans dat je lichaam dit gaat opslaan als vet. Als je toch honger hebt, probeer dan eerst water te drinken. Dit zorgt ervoor dat je hongergevoel minder wordt.

03. Eet rustig en langzaam
Je maag geven aan je hersenen door hoe vol je bent. Hier zit wel een vertraging in van ongeveer 10 minuten. Eet je dus te snel, dan is de kans groot dat je te laat door hebt dat je vol zit en eet je eerder te veel.

04. Kijk uit dat je in het weekend niet meer eet dan doordeweeks
In het weekend heb je vaak meer tijd dan doordeweeks. Hierdoor heb je ook meer tijd om te eten. Hou dit goed in de gaten.

05. Ruik aan eten wanneer je honger hebt
Zo kan je de verleiding langer weerstaan.

06. Doe alleen gezonde boodschappen
Dit is een zeer effectieve manier. Wanneer je thuis geen ongezonde tussendoortjes heb, kom je ook niet in de verleiding. Krijg je trek, dan zijn er alleen maar gezonde voedingsmiddelen in de buurt.

07. Praat erover met familie en vrienden
Zo weten de mensen in je omgeving waar je mee bezig bent en zullen ze eerder rekening houden met je. Ook hebben ze misschien zelf ervaring met afvallen en afslanken en kunnen ze je waardevolle tips geven.

08. Bestel altijd de kleinste portie
Wanneer je ergens eten bestelt, kan dat vaak erg ongezond eten zijn. Bij een grote portie is de neiging vaak toch groot om dit helemaal op te eten, ondanks dat je eigenlijk al genoeg hebt gegeten.

09. Weet hoeveel calorieën je mag eten
Elk individu heeft een andere aantal calorieën die het lichaam per dag nodig heeft. Bij vrouwen ligt dat vaak rond de 2000, bij mannen rond de 2500. Er zijn zat testen op internet te vinden die dit voor jou kunnen uitrekenen.

10. Ga niet eten uit verveling
Als je niets te doen hebt, hebben veel mensen de neiging om dan maar te gaan eten. Ga in plaats daarvan iets actiefs doen. Je zult merken dat je na je activiteit meer energie hebt en je vanzelf weer iets leuks verzint om te doen, of juist meer zin hebt om dingen te doen waar je eerst geen zin in had.

11. Slaap voldoende
Slaapgebrek verstoord het hongerhormoon en zal daardoor zorgen dat je meer trek krijgt. Zorg voor minimaal 8 uur slaap per nacht.

12. Vermijd stress
Af en toe stress zorgt ervoor dat je soms helderder kan nadenken of beter kan presteren, maar vermijdt teveel stress. Bij teveel stress komt namelijk de stof cortisol vrij. Deze verstoort het insuline niveau en zorgt er bovendien voor dat vetten gemakkelijker opgeslagen worden in het lichaam.

13. Eet niet voor de TV

Wanneer je voor de TV eet, luister je automatisch minder goed naar de signalen van je lichaam. Daardoor heb je minder snel door dat je eigenlijk genoeg gegeten hebt.

Voor meer tips kijk op de volgende websites:
                       

Afbeelding met voedsel, bord, tafel, salade Automatisch gegenereerde beschrijving